Kolejiště znázorňuje mezilehlou stanici Olbramkostel
skutečné tratě Znojmo - Mor. Budějovice někdy v období 80. let. Jedná se
o hlavní jednokolejnou neelektrifikovanou trať. Je stavěno metodou
několika dílů. Skládá se ze staničního dílu a části tratě s vjezdovým
návěstidlem ve směru od Znojma.
Staniční díl (2000 x 500 mm)
zahrnuje celou stanici Olbramkostel ob
výhybky k výhybce a 10 cm z každého záhlaví, je tedy celkem 2 m dlouhý.
To je celkem dost, ale přesto jsem nechtěl stanici dělit na díly dva.
Délku stanice jsem redukoval vypuštěním strážních domků u obou zhlaví a
výrobní haly vpravo od reléového domku. Šířku 50 cm jsem zvolil jako
optimální šířku pro všechny díly, je to pro znázornění krajiny
dostatečné. Stanice má tři dopravní a jednu manipulační kolej. Ze třetí
koleje znojemského zhlaví odbočuje vlečka kryta odvratnou kusou kolejí.
Pro odjezdy a posun z dopravních kolejí slouží světelná návěstidla, pro
třetí a druhou kolej pětisvětelná a pro první kolej čtyřsvětelná. Vlečka
je kryta seřaďovacím návěstidlem.
Díl s vjezdovým návěstidlem od Znojma (1500 x
500 mm) není stavěn dle
skutečnosti. Nalézá se na něm strážní domek jako závorářské stanoviště.
Ten však neodpovídá svým provedením strážním domkům ÖNWB
(Rakouská severozápadní dráha). Dále je na tomto dílu znázorněn vyschlý
rybník, obilné pole, vesnice se dvěma řadovými domky, autodílnou a
autobusovou zastávkou a les. Trať je vedena ve dvou protisměrných
obloucích o poloměrech 450 mm a 600 mm.
Podrobně o budovách postavených na tomto kolejišti
najdete v podsekci
modely
staveb. Jedná se o
výpravní budovu a
reléový domek ze staničního dílu a
strážní domek jako
závorářské stanoviště a
autodílnu z dílu
s vjezdovým návěstidlem od Znojma.
 Kolejiště jsem již
prodal a to hned z několika důvodů. Věnovat se chci podstatně starší
epoše. Provedení kolejiště není tak dobré, jak bych si dnes
představoval: nejsou použity štíhlé výhybky, redukce skutečnosti je
poněkud fádní, elektrotechnika žalostná a opomíjel jsem skutečnosti na
kterých kladu důraz nyní. Většinu tohoto kolejiště jsem stavěl ještě v
době, kdy jsem navštěvoval základní školu, tak jsou výše uvedené
nedostatky opomenutelné. Bohužel nemohu zaručit, že obdobný názor nebudu
mít za dalších 10 let na své současně budované
moduly kolejiště. To je však údělem každého modeláře. Naštěstí tento
důsledek "pachtění se za dokonalostí" modulový způsob stavění kolejiště
docela jistě pohodlněji snáší než v případě kolejiště klasického.

Celkový
pohled na sestavené oba díly. Staniční díl má
rozměry 2000 x 500 mm,
...
22. 9. 2007
|

... díl
s vjezdovým návěstidlem od Znojma má rozměry 1500 x 500 mm.
22. 9. 2007
|

Další
letecký pohled, tentokráte záběr na znojemské
zhlaví.
22. 9. 2007
|

Ve stanici Olbramkostel zastavuje MOs Znojmo -
Okříšky tvořený motorovým vozem M262.0.
22. 9. 2007
|

Pohled na stanici Olbramkostel směrem od znojemského
zhlaví. U 1. a 2. koleje jsou sypaná nástupiště.
22. 9. 2007
|

Pohled
na výpravní budovu a reléový domek stanice
Olbramkostel ve směru od kolejí.
22. 9. 2007
|

Nástupiště u 1. koleje má zpevněnou hranu pomocí
tvárnic Tyscher, což je v modelu znázorněno pomocí
zbrousených zápalek.
22. 9. 2007
|

Pro
výpravní budovu musela být zvětšena šířka kolejiště.
Inu zase jsem se vytrestal za porušení pravidla
"dvakrát měř a jednou řež".
22. 9. 2007
|

Celkový pohled na díl s vjezdovým návěstidlem od
Znojma. Trať je zde vedena ve dvou protisměrných
obloucích R450 a R600.
22. 9. 2007
|

Krajina
je zhotovena z materiálů Polák
a Heki. Jsou použity
různé druhy posypů, foliáží a statické trávy.
22. 9. 2007
|

Velice typická pro krajinu Znojemska jsou obilná
pole. Zde vytvořena příslušným odstínem vysoké trávy
od Heki aplikované elektrostatickým zatravňovačem.
22. 9. 2007
|

Telegrafní sloupy typické pro tuto trať jsou
zhotoveny z drátků a 1 mm širokých
proužků tvrdého papíru.
22. 9. 2007
|

Oblouk
R450 s vjezdovým návěstidlem je v náspu a obepíná
vyschlý rybník.
22. 9. 2007
|

Detailnější pohled na krajinu
vnitřní strany oblouku R450
před stanicí.
22. 9. 2007
|

Vjezdové návěstidlo stanice Olbramkostel.
22. 9. 2007
|

U obou
oblouků je znázorněno převýšení, což je při jízdě v
náspu velice efektní.
22. 9. 2007
|

Z
důvodu malé hodnoty poloměru oblouku před stanicí je
zde snížena rychlost na 50 km/h.
22. 9. 2007
|

Dále
za stanicí ve směru jízdy do Znojma je traťová
rychlost zvýšena na 70 km/h.
22. 9. 2007
|

Návěst
"zastavte práci pluhu" a přejezd z mechanickými
závory ovládanými ze strážního domku.
22. 9. 2007
|

Přejezd se spuštěnými závory a autobusová zastávka
se stojícím autobusem příměstské linky
ze Znojma.
22. 9. 2007
|

Vesnické domky v Žerůtkách jsou postaveny vlastní
fantazií. Tato část kolejiště není bohužel podle
skutečnosti.
22. 9. 2007
|

Les
tvořený různými jehličnatými a listnatými stromy
tvoří počátek krajinného motivu dílu s vjezdovým
návěstidlem.
22. 9. 2007
|

Další
pohled na díl s vjezdovým návěstidlem od Znojma,
tentokrát ve směru jízdy do stanice Olbramkostel.
22. 9. 2007
|

A
ještě jeden, ten samý pohled, tentokráte z o trochu
vyšší perspektivy.
22. 9. 2007
|
a
nahoru
p
|